Facebook Türkiye’de girişimcilik merkezi açacak!

Sosyal ağ Facebook, bugün küçük ve orta boyutlu işletmeler,
topluluklar ve iş ortaklıkları aracılığıyla Türkiye ekonomisine katkıda bulunacağı bir dizi yatırım girişimini duyurdu.
“Sınırları Aşan Türkiye” adı verilen proje kapsamında gelecek yıl Türkiye’de hayata geçirilecek girişimcilik merkezi de bulunuyor.

Facebook bugün İstanbul’da düzenlenen toplantıyla “Sınırları Aşan Türkiye” projesini ve Deloitte Türkiye tarafından hazırlanan ekonomik ve sosyal etki raporunun sonuçlarını duyurdu.

Dört ayaktan oluşan “Sınırları Aşan Türkiye” projesiyle birlikte Facebook, Türkiye’deki her boyuttan işletmenin yerel ve uluslararası alanda büyümelerine yardımcı olmayı ve Türkiye’deki topluluğuna daha iyi hizmet sunabilmek adına yatırım yapmayı amaçlıyor.

Facebook ayrıca Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği ( TOBB) ve Habitat işbirliğiyle 2019 yılı içinde bir girişimcilik merkezi oluşturarak Türkiye’deki yatırımlarını genişletmeyi de planladığını da açıkladı.

15.3 MİLYAR TL’LİK KATMA DEĞER

Toplantıda açıklanan ekonomik ve sosyal etki raporuna göre Türkiye’deki işletmelerin Facebook’un platformları (Facebook, Instagram, Facebook Messenger ve WhatsApp) aracılığıyla Türkiye ekonomisine 15.3 milyar TL değerinde katma değer oluştururken, bu katkı sonucunda ülkede 209 bin istihdam sağlanıyor.

‘SINIRLARI AŞAN TÜRKİYE PROJESİ’ BAŞLATILDI

KOBİ’ler için düzenlenen bir dizi eğitimle devam eden etkinlikte, “Sınırları Aşan Türkiye” projesinin diğer aşamaları da paylaşıldı. Buna göre, işletmeleri ve KOBİ’leri Facebook ve uygulama ailesini kullanarak büyümeleri ve sınırları aşmaları için desteklemek adına bir farkındalık kampanyası başlatılacak.

Facebook ayrıca, Türkiye’deki yatırımını genişletmek adına TOBB ve Habitat işbirliğinde 2019 yılında İstanbul’da bir Girişimcilik ve Sosyal Etki Merkezi açacak.

Önümüzdeki dönemde, Facebook ayrıca işletmeler için eğitici içerikler, blueprint eğitim programları, yetenek ve mentorluk fırsatları geliştirerek Türkiye’deki dijital ve ekonomik ekosistem üzerindeki etkisini artıracak.

‘TÜRKİYE’DE 1.7 MİLYON İŞLETMENİN FACEBOOK SAYFASI VAR’

Türkiye’de başlattıkları proje hakkında bilgi veren Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş, “Türkiye’deki insanların yüzde 80’i, Facebook üzerinden ülkedeki en az bir işletmeyle bağlantı kuruyor. 1.7 milyondan fazla küçük ve orta ölçekli işletmenin Facebook’ta bir işletme sayfası var, bu da Türkiye’deki KOBİ sayısının yüzde 55’ine tekabül ediyor” dedi.
Kaynak: www.haberturk.com

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir