Güncel Oxford İstatistikleri

Değerli arkadaşlar;

Biliyorsunuz ki, sömestr tatilinde sizlerin Oxford Online Arayüz kullanımlarını arttırmak amacıyla sizlerle ‘son durum raporu’nu paylaşmıştım.

Tekrar vurgulamak isterim ki; Oxford Online Arayüz uygulaması; sizlerin ünite ünite kitapta işlemiş olduğunuz konuların, 3 seviyede (basit, orta derece ve zor) ve 4 temel beceride (okuma, yazma, dinleme ve konuşma) ek kaynak ihtiyacını tamamen ortadan kaldırmaktadır.

Ancak halen daha online arayüz kullanımlarınızın istenilen seviyede olmadığı görülmektedir.

Aşağıda sizlere 9C ve 9D sınıflarımızın Online Arayüz güncel kullanım bilgileri veriyorum:

Tablo 1

9C sınıfı Online Arayüz’e son erişim bilgileri:
UYARI: Eğer listede yoksanız, sitemi hiç kullanmamışsınız anlamına gelir.
Bu tabloda üstte en sağ kısımda ‘Last Accessed’ sütünu altında görülen tarih ve saat bilgisi szin bu arayüzü en son hangi gün hangi saatte kullandığınızı göstermektedir.
YORUM:
Görülmektedir ki Şubat ayının 11’i olmasına karşın, bu ay içerisinde sadece 4 öğrencimiz arayüz kullanımı yapmıştır.
 

 

Tablo 2

9D sınıfı Online Arayüz’e son erişim bilgileri:

UYARI: Eğer listede yoksanız, sitemi hiç kullanmamışsınız anlamına gelir.
Bu tabloda üstte en sağ kısımda ‘Last Accessed‘ sütunu altında görülen tarih ve saat bilgisi sizin bu arayüzü en son hangi gün hangi saatte kullandığınızı göstermektedir.

YORUM:

Görülmektedir ki Şubat ayının 11’i olmasına karşın, bu ay içerisinde sadece 4 öğrencimiz arayüz kullanımı yapmıştır.

GELİN MEVCUT KULLANIMLARA BİR DE DERİNLEMESİNE BAKALIM:

 
 
Tablo 3
9C sınıfı Online Arayüz’de ilerleme verileri:

UYARI: Eğer listede yoksanız, sitemi hiç kullanmamışsınız anlamına gelir.

 
Bu tabloda sol en başta isminizin hemen yanında yer alan ‘Content‘ sütunu sizin online arayüzle ne kadar iştigal olduğunuzu göstermektedir. 246 rakamı sizin kitapta üzerinde çalışma yapmanız gereken toplam konu sayısını göstermektedir.
Visited‘ ibaresi sizin 246 konudan ziyaret ettiğiniz toplam konu sayısını göstermektedir.
Ve son olarak da yüzdelik (%) olarak verilen rakam bilgisi sizin Online Arayüz’deki toplam konu sayısına nazaran kendi şahsi katılımınızın yüzdelik bilgisidir.
YORUM:
9C sınıfından konu çalışmalarına en yüksek oranda katılımın %41 oranla birlikte Ömer Yıldız tarafından yapıldığı görülmektedir. Kendisini tebrik ediyorum.
Sınıfın önemli bir kısmının online arayüz kullanımına eskiye nazaran daha ilgili yaklaştığını görmek umut verici.
Ancak, sınıfın iyi durumdaki öğrencilerinden; Efekan Ulusoy, Kerem Arabacı ve Yiğit Şen‘in arayüz kullanımlarında arkadaşlarına göre çok daha geride kaldığını görüyoruz.
Buradan hareketle, bu öğrencilerimizde Oxford seviyesinde yapılacak olan ölçmelerde bir gerileme yaşamalarının tamamen kendi tercihleri olacağını şimdiden hatırlatmak isterim. Aynı zamanda İngilizce konusunda kendisini geliştirmeye en fazla ihtiyaç duyduğuna ve ekstra materyal kullanımının kendisine katkı sağlayacağına inandığım Saliha Ağa‘nın çok düşük oranda arayüz kullanımı sergilemesi, rekabetçi yapıdan geride durma isteğinin kendisine hakim olduğu yorumunu bende hakim kıldığını üzülerek belirtmek isterim.
Tablo 4
9D sınıfı Online Arayüz’de ilerleme verileri:
UYARI: Eğer listede yoksanız, sitemi hiç kullanmamışsınız anlamına gelir.
 
Bu tabloda sol en başta isminizin hemen yanında yer alan ‘Content‘ sütunu sizin online arayüzle ne kadar iştigal olduğunuzu göstermektedir. 246 rakamı sizin kitapta üzerinde çalışma yapmanız gereken toplam konu sayısını göstermektedir.
Visited‘ ibaresi sizin 246 konudan ziyaret ettiğiniz toplam konu sayısını göstermektedir.
Ve son olarak da yüzdelik (%) olarak verilen rakam bilgisi sizin Online Arayüz’deki toplam konu sayısına nazaran kendi şahsi katılımınızın yüzdelik bilgisidir.
YORUM:
9D sınıfından konu çalışmalarına en yüksek oranda katılımın %42 oranla birlikte Yunus Aykut tarafından yapıldığı görülmektedir. Kendisini tebrik ediyorum.

Online arayüz kullanımında sınıfın %40‘ının üzerine düşen görevi yaptığını görmek tatmin edici bir sonuç olarak yorumlanamaz.
Berfin Ahçı, Ege Polat Talay, Azra Baybaş, Semih Argın ve Yusuf Aykut‘un eski grafiklerine göre büyük oranda ilerleme göstermeleri umut verici bir sonuç olarak karşımıza çıkıyor. Kendilerine gayretle çalışmaya devam etmelerini öneriyorum.
Azra Ateş, Sude Aktaş, Rabia Ağun ve Yakup Tak‘ın %10‘un altında katılım göstererek, İngilizce dil öğrenim sürecini evde desteklemedikleri yorumunu üzülerek yapmak istiyorum.

GENEL YORUM:

Değerli arkadaşlar;

Günümüzün eğitim anlayışı 3 ayaklı bir sitem üzerine ayakta durmaktadır.
Bu sistem şüphesiz öğrenci, öğretmen ve veli işbirliğinden oluşmaktadır.
Sizler; size okulda verilen eğitimin yansımasını ev çalışmaları şeklinde gösteremezseniz, edindiğiniz bilgilerin kalıcılığını sağlayamazsınız.
Dahası bilgiyi günlük yaşamlarının bir parçası haline getiremezsiniz.
Bu durum, yabancı dil eğitiminde çok büyük değeri olan bir ilkenin gözardı edilmesi anlamına gelir ve dil ediniminde gerilemeler yaşanmasına sebep olur.

Sizlerden ricam; vakit bulduğunuz anlarda, özellikle akşam saatlerinde odalarınıza çekildiğinizde bilgisayar üzerinden Online Arayüz kullanımını yapmanız yönünde olacaktır.

İlgili arayüzü kullanabilmek için 3 adıma ihtiyacınız var:

1- https://enrolment.oxfordlearn.com/?selLanguage=tr    uzantısına gitmek.
2- Kullanıcı adı olarak bize verdiğiniz maili girmek.
3- Parola olarak Oxford1 yazmak

Hepsi bu…

Hepinize şimdiden iyi çalışmalar diliyorum.

B2

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir