İLK DÖNEM İNGİLİZCE ÖLÇME-DEĞERLENDİRME ve YÖNLENDİRME

Kıymetli öğrencilerim;

Cuma günü sonuncusunu yapmış olduğumuz İngilizce sınavıyla,
ilk dönem için ölçme ve değerlendirme sürecimizde önemli bir kısmı tamamlamış olduk.
Sınav bazlı değerlendirmemizi 2 sınav baz alınmış olarak aşağıda paylaşıyorum:
NOT: Aşağıdaki bilgiler sınıf ortalamalarını içermektedir.

Tabloda da görüldüğü üzere her iki sınıfın da 2. sınavlarda yükseliş eğiliminde olduğu net bir şekilde görülmektedir.
Bu tablo, her iki sınıfın öğrenci notları toplamı hesaplanarak oluşturulmuştur.

9C sınıfının öğrenci mevcudu 14, 9D sınıfının öğrenci mevcudu ise 21’dir.
9C sınıfının ilk sınav toplam puanı 1260’tan 1285’e; 9D sınıfının sınıf toplam puanı 1555’ten 1683’e yükselmiştir.

Aşağıda rakamsal verilerin ortalamasının yüzlük sistemde karşılığı verilmiştir:

 

Tabloda da görüldüğü üzere her iki sınıfın da 2. sınavda yükseliş gösterdikleri açıktır.Genel yorum olarak; 9C sınıfının %90 olan ‘kişi ortalama başarısını’ %91.7’ye çıkararak standardını iyi bir noktada tutmaya devam ettiğini, 9D sınıfının %74.04’ten %80.1’e çıkarak eksik oldukları kısımları tamamlama eğiliminde olduğunu söyleyebiliriz.

%5.7’lik yükseliş olumlu olarak algılansa da, genel ortalama ‘sınıf olarak’ %90’ın üstüne çıkmadıkça olumlu olarak yorumlanamaz.

Bu maksatla 9D sınıfı öğrencilerinin sömestr tatilinde Eylül-Ocak ayı arasını kapsayan detaylı konu tekrarı çalışmaları yapmaları gerektiğini söyleyebiliriz.

Kişi bazlı değerlendirmelerimize gelecek olursak:

Her iki sınavın toplamının ortalaması %70’in altında olan öğrencilerimiz sömestr tatilinde mutlaka Eylül – Ocak dönemini kapsayan detaylı konu tekrarı yapmalıdır.

Her iki sınav toplamının ortalaması %85’in altında olan öğrencilerimiz, Eylül – Ocak dönemini kapsayan genel konu tekrarı yapmalı, aynı zamanda A1 seviyesi bir hikaye kitabını mutlaka bitirmelidir.

Her iki sınav toplamının ortalaması %85 – %100 arası olan öğrencilerimiz, Eylül – Ocak dönemini kapsayan hızlı konu tekrarı yapmalı, A2 veya B1 seviyesinde bir hikaye kitabını mutlaka bitirmelidir.

Hikaye kitaplarını kendi ilgi alanınıza göre seçmeniz çok önemlidir.
Bu maksatla kitapları inceleyip satın alabileceğiniz yer bilgisine ulaşmak için:
BURAYA TIKLAYABİLİRSİNİZ 

9. sınıflarda, sömestr tatili için; test çözümü, deneme ve benzeri soru-çözüm uygulamalarının, kelime ezberi gibi zihin yıpratıcı çalışmaları yapmanızı önermiyoruz.

Genel bakış açısı olarak;
* Konu tekrarı yapmanın,
* Hikaye okumanın,
* Kitabın kendi online arayüzünde çalışmalar yapmanın
sizlere çok daha faydalı sonuçlar sağladığını görüyor ve bunu öneriyoruz.

İngilizce dersine gösterdiğiniz ilgi ve alaka için bir kez daha teşekkür ediyor,
2018 yılının sizler adına mutlu ve başarılı bir yıl olmasını temenni ediyorum.

Saygılarımla…
Beytullah BALCI

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir